اقتصادی

سود سهام عدالت جاماندگان چه زمانی واریز می‌شود؟

رئیس هیئت مدیره شرکت‌های تعاونی سهام عدالت کشور اعلام کرد: سود سهام عدالت جاماندگان در خرداد ۱۴۰۳ واریز خواهد شد.این خبر در حالی منتشر می‌شود که پیش از این قرار بود سود سهام عدالت جاماندگان در ابتدای سال ۱۴۰۳ واریز شود.

به گفته عسگر توکلی، دلیل این تأخیر، تکمیل فرآیند شناسایی و تأیید افراد مشمول دریافت سهام عدالت جاماندگان است.

وی افزود: در حال حاضر اطلاعات ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از جاماندگان سهام عدالت نهایی شده و این افراد در خرداد ماه سال آینده سود سهام خود را دریافت خواهند کرد.

توکلی همچنین گفت: سهامدارانی که تاکنون شماره شبای معتبر خود را به سامانه سجام اعلام نکرده‌اند، باید هرچه سریعتر برای تکمیل این اطلاعات اقدام کنند تا در فرآیند پرداخت سود سهام عدالت در دوره‌های بعدی قرار گیرند.

گفتنی است که سود سهام عدالت در سال ۱۴۰۲ در دو مرحله واریز شد. در مرحله اول که در آذرماه انجام شد، مبلغی بین ۵۱۰ تا ۶۰۰ هزار تومان به حساب سهامداران واریز شد. در مرحله دوم نیز که در اسفندماه صورت گرفت، مبلغی بین ۴۴۶ تا ۹۰۶ هزار تومان به سهامداران پرداخت شد.

طبق اعلام سازمان بورس، سود سهام عدالت شرکت‌هایی که تاکنون سود خود را به حساب شرکت سپرده‌گذاری مرکزی واریز نکرده‌اند، پس از وصول از این شرکت‌ها، به حساب سهامداران واریز خواهد شد.

همچنین سود سهام عدالت متوفیان نیز در حال واریز به حساب وراث آنها است. وراث متوفیان می‌توانند برای پیگیری و دریافت سهام عدالت متوفی خود به سامانه میراث مراجعه کنند.

سامانه میراث در اواخر آبان ماه سال گذشته برای وراث متوفیان سال‌های ۱۳۸۴ تا ۳۱ تیرماه ۱۳۹۹ سهام عدالت بازگشایی شده است.

تاکنون بیش از ۳۶۰ هزار نفر از وراث متوفیان سهام عدالت در این سامانه ثبت نام کرده‌اند و این افراد در صورت سجامی شدن، سود معوقه سال‌های گذشته را به همراه سود سهام سال ۱۴۰۱ در خردادماه سال آینده دریافت خواهند کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا