اقتصادی

منتظر ۳ واریزی در اسفند ماه باشید

یارانه نقدی اسفند

واریز یارانه نقدی از ماه قبل  به گونه ایی جدید انجام می‌شود و از این به بعد طبق لیستی که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مشخص کرده، یارانه نقدی به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد.

با این تعرف یارانه نقدی اسفند در قدم اول به گونه ایی است که مستمری کمیته امداد امام خمینی و سازمان بهزیستی کشور، روز بیستم ماه به حساب مشمولان واریزخواهد شد.

یارانه نقدی و معیشتی خانوار دهک های ۱ تا ۳، در روز بیست و پنجم اسفند به‌حساب آن‌ها واریز می‌شود و یارانه نقدی دهک ۴، ۵، ۶، ۷، ۸ و ۹ در تاریخ ۳۰ هر ماه به حساب آنها واریزمی‌شود. پرداخت یارانه هزینه حمل‌ونقل، یارانه دارو و ذخیره‌سازی سوخت هم به ابتدای ماه موکول شده است.

افزایش ۴۵ درصدی یارانه تشویقی در حال حاضر در بازه زمانی ۱۷ بهمن تا ۱۷ اردیبهشت انجام می‌شود و یکی دیگر از واریزهای آخر سال به‌حساب می‌آید.یارانه تشویقی خانوار دهک یک تا هفت در قالب طرح فجرانه از ۱۲۰ هزار تومان به ۲۲۰ هزار تومان افزایش پیدا کرده است.

سود مرحله دوم سهام عدالت

احسان خان دوزی وزیر اقتصاد در نشست خبری که در ۸ اسفند انجام شد وعده داد که تاریخ دقیق واریزسود سهام عدالت ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ خواهد بود که به حساب افراد واریز میشود.

هنوز مقدار سود سهام عدالت مرحله دوم مشخص نشده و در حال حاضر برای این عدد دو احتمال وجود دارد.

احتمال اول این است که مقدار سود سهام عدالت تقریبا اندازه همان مرحله اول باشد. یعنی دارندگان سبد سهام عدالت ۴۹۲ هزار تومانی، مبلغ ۶۸۱ هزار تومان، دارندگان سبد ۵۳۲ هزار تومانی، مبلغ ۷۳۶ هزار تومان و دارندگان سبد سهام یک میلیون تومانی، یک میلیون و ۳۸۵ هزار تومان سود دریافت خواهند کرد.

احتمال دوم این است که مثل سال گذشته نسبت به مرحله اول مقداری افزایش پیدا می‌کند و در بین  شایعاتی که وجود دارد، بحث افزایش ۱۷ درصدی مقدار سود سهام عدالت مرحله دوم مطرح شده است.

عیدی کارگران در سال ۱۴۰۲

عیدی کارگران نیز امسال متناسب با بالا رفتن حقوق‌ها افزایش پیدا کرده است. همزمان با رشد ۲۷ درصدی دستمزد کارگری در سال ۱۴۰۲، به‌همین اندازه مبلغ عیدی کارگران افزایش پیدا می‌کند. عیدی کارگران سال گذشته حداقل هشت میلیون و ۳۵۹ هزار تومان بود که امسال این رقم با رشد ۲۷ درصدی درمقایسه با سال گذشته به ۱۰ میلیون و ۶۱۶ هزار تومان رسیده است.

محاسبه عیدی کارگران به این شکل است: اگر کارگر ۱۲ ماه تمام در سال را در محیط کارگاه مشغول به کار باشد حداقل ۱۰ میلیون و ۶۱۶ هزار تومان عیدی دریافت خواهد کرد و اگر کارگری به طور مثال فقط یک ماه در کارگاه فعالیت کرده باشد مبلغ ۸۸۴ هزار و ۷۱۴ تومان عیدی خواهد گرفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا