اقتصادیبانک و بورس

شرایط دریافت وام ودیعه مسکن چیست؟

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان تهران  آقای غفوری از ابلاغ و تخصیص تسهیلات وام کمک ودیعه مسکن تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان برای شهر تهران و ۱۰۰ میلیون تومان برای شهر های استان خبر داد.

وی اشاره کرد که اعطای این تسهیلات برای کمک به مستأجران و تأمین ودیعه مسکن آنان است. مرحله جدید ثبت‌نام از اوایل اسفند ماه به استان‌ها ابلاغ شده است.غفوری ادامه داد: متقاضیان دریافت این تسهیلات باید در سامانه  saman.mrud.ir  در قسمت تسهیلات ودیعه مسکن نام‌نویسی و مدارک موردنیاز را بارگذاری کنند.

وی ادامه داد: متقاضی باید دارای اجاره‌نامه رسمی یا اجاره‌نامه ثبت شده در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات و دارای کد رهگیری باشد. متقاضی و همسرش متعهد هستند که در زمان نام‌نویسی، فاقد مسکن و یا زمین مسکونی باشند. چنانچه، هر زمان سابقه مالکیت ایشان محرز شود از فرایند پرداخت تسهیلات حذف خواهند شد.

وی خاطر نشان کرد که: بازپرداخت این تسهیلات حداکثر پنج‌ساله خواهد بود.متقاضی دریافت تسهیلات باید متأهل باشد. این وام در صورت تأمین اعتبار از سوی بانک‌ها، به زنان مجرد بالای ۳۵ سال و یا زنان سرپرست خانوار و مردان مجرد بالای ۴۵ سال سن نیز تعلق می‌گیرد. شرایط پرداخت تسهیلات کمک ودیعه مسکن تابع قوانین مصوب و ابلاغی بانک‌ها است. چنانچه متقاضی دارای تسهیلات جاری در حوزه مسکن باشد، با درخواست وی موافقت نمی‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا