اقتصادی

سود سهام عدالت؛ بلاتکلیفی و انتظار

رئیس سازمان بورس از برخورد با شرکت‌هایی که سود سهام عدالت را در سال گذشته پرداخت نکرده‌اند خبر داد و در عین حال موعد واریز مرحله سوم سود سهام عدالت در نیمه اول امسال را نامشخص گذاشت.

مجید عشقی، سال ۱۴۰۲ را برای بورس سالی سخت دانسته و دلیل آن را محدودیت‌های ایجاد شده برای تولید شرکت‌ها به دلیل سیاست‌های کنترل تورم و مشکلات انرژی عنوان کرد. وی راه‌حل‌هایی مانند ارائه ابزارهای تأمین مالی به بنگاه‌ها از طریق شرکت‌های سهامی عام پروژه‌ها و همچنین توسعه سرمایه‌گذاری‌های غیرمستقیم را برای تقویت بازار سرمایه ارائه داد.

عشقی در ادامه به مشکلاتی مانند تصمیمات بدون در نظر گرفتن اثر بر سایر بخش‌ها، تصدی‌گری دولت در برخی شرکت‌ها و تغییرات مکرر مدیران در بنگاه‌های اقتصادی اشاره کرد و خواستار رفع این موانع شد. وی همچنین از برنامه‌هایی برای رتبه‌بندی شرکت‌ها براساس رعایت دستورالعمل حاکمیت شرکتی در سال ۱۴۰۳ و ایجاد خطوط تأمین مالی برای شرکت‌های کوچک و متوسط خبر داد.

اما در مورد سود سهام عدالت، سهامداران همچنان منتظر جزئیات بیشتری هستند. هنوز مشخص نیست که چه شرکت‌هایی متخلف هستند و چه برخوردی با آنها خواهد شد. همچنین تاریخ دقیق واریز مرحله سوم سود سهام عدالت هنوز اعلام نشده است.

این موضوع نگرانی‌هایی را در بین سهامداران ایجاد کرده است. بسیاری از سهامداران به پول خود برای گذران زندگی نیاز دارند و تاخیر در پرداخت سود سهام عدالت مشکلات زیادی را برای آنها به وجود می‌آورد.

امیدواریم مسئولان ذیربط در اسرع وقت نسبت به رفع این ابهامات و پرداخت سود سهام عدالت به سهامداران اقدام کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا