خودرو

سهمیه بنزین چه خودروهایی قطع می شود؟

معاون صنایع و انرژی ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور با اشاره به ماده ۴۸ قانون بیمه اجباری خسارات وارده به شخص ثالث، اظهار کرد: بر اساس آن ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت مکلف است تا از صدور کارت سوخت و تخصیص سهمیه سوخت برای وسایل نقلیه فاقد بیمه نامه شخص ثالث جلوگیری به عمل آورد.

وی ادامه داد: از شروع اجرای طرح عدم تخصیص سهمیه سوخت تا کنون۵۶ هزار خودروی فاقد بیمه شناسایی شد که از بین آنها ۳۲ هزار خودرو اقدام به دریافت بیمه‌نامه‌ کردند این در حالیست که ۲۴ هزار خودرو همچنان در لیست خاکستری هستند که در صورت مراجعه جهت دریافت بیمه نامه از این  لیست خارج خواهند شد.

سید کاظم عزیزی گفت: در همین راستا با محوریت ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت و تعامل و هماهنگی سایر دستگاه‌ها، دررابطه با نحوه شناسایی دقیق خودروهای فاقد بیمه و اعمال عدم تخصیص سهمیه سوخت به این گروه از خودروها و سپس برقراری مجدد سهمیه سوخت خودروهای دریافت کننده بیمه نامه، برنامه ریزی عملیاتی جامع صورت گرفت که در نتیجه آن هم اکنون این طرح در بخش ناوگان نفت گازسوز به طور کامل اجرایی شده است.

وی ادامه داد:همچنان نزدیک به ۴۰ درصد مخاطبان طرح تاکنون نسبت به تمدید بیمه نامه اقدام نکرده اند و کماکان مشمول عدم تخصیص سهمیه سوخت هستند. این گروه عمدتاً کسانی بودند که خودروی آنها در چرخه حمل و نقل عمومی غیرفعال بوده و کارت سوخت خود را به افراد غیر داده بودند و یا در نقاط مرزی از کارت آنها برای سوخت‌بری استفاده می‌شد که طبق برآورد صورت گرفته سهمیه سوخت تخصیصی به این ۲۴ هزار خودرو ۱.۵ میلیون لیتر در روز بوده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا