تکنولوژی

برای استفاده ایمن از ویندوز ۱۰ باید هزینه پرداخت کنید

مایکروسافت قبلاً اعلام کرده است که پشتیبانی از ویندوز ۱۰ در ۱۴ اکتبر ۲۰۲۵(۲۳ مهر ۱۴۰۴) به پایان می رسد. به گزارش The Verge، پس از آن، برای استفاده ایمن از این سیستم عامل باید سالانه هزینه ای پرداخت کنید .

این شرکت اعلام کرد که سازمان‌های تجاری برای دریافت به‌روزرسانی‌های امنیتی پیشرفته چقدر باید بپردازند. هزینه سال اول ۶۱ دلار، سال دوم ۱۲۲ دلار و سال سوم ۲۴۴ دلار خواهد بود. اگر سازمان ها تصمیم به شروع پرداخت از سال دوم یا سوم بگیرند، سال های قبل نیز باید پرداخت شود.

مایکروسافت در یک پست وبلاگ توضیح می‌دهد: به‌روزرسانی‌های امنیتی توسعه‌یافته یک راه‌حل بلندمدت نیست، بلکه یک پل موقت است. می‌توانید مجوزهای ESU را برای دستگاه‌های ویندوز ۱۰ که قصد ندارید به ویندوز ۱۱ ارتقا دهید، از اکتبر ۲۰۲۴، یک سال قبل از پایان تاریخ به طور کلی، مایکروسافت می خواهد کاربران بیشتری را به ویندوز ۱۱ ارتقا دهند، اما در اینجا نیز مشکلی وجود دارد، زیرا سیستم عامل جدید محدودیت هایی در مورد ارتقای دستگاه ها دارد. با توجه به نیازهای بیشتر، ویندوز ۱۱ فقط برای رایانه‌هایی با پردازنده‌هایی که پس از سال ۲۰۱۸ منتشر شده‌اند در دسترس است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا