بانک و بورس

بازگشت بورس به خط صعود

پس از اینکه در روز چهارشنبه شاخص کل بورس تهران پس از ۴ روز رشد داشت، بورسی‌ها آماده ورود به معاملات روز شنبه هستند.

برای پیش بینی روند بازار سهام امروز، شنبه ۱۲ اسفند،  نیم نگاهی به عملکرد بازار در روز چهار‌شنبه می‌اندازیم. در آخرین روز معاملاتی هفته، شاخص کل با رشد ۸,۷۲۲ واحد کار خود را به پایان رساند و شاخص کل هم‌وزن نیز با ۴,۹۱۷ واحد افزایش روبه رو شد. همچنین، شاخص کل فرابورس با ۱۴۶ واحد فزایش داشت و شاخص هم وزن فرابورس نیز با افزایش ۱,۴۴۰ واحد به پایان رسید.

بیشترین افزایش قیمت در روز شنبه ۱۲ اسفند

شرکت نورد آلومینیوم (فنوال) شرکت بیمه پارسیان (پارسیان) و شرکت صنایع شیمیایی سینا (شسینا) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت سرمایه گذاری مسکن شمال غرب (ثغرب)، شرکت فرانسوز یزد (کایزد) و شرکت سرمایه گذاری مسکن زاینده رود (ثرود) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت در روز شنبه ۱۲ اسفند

در بورس نمادهای سدشت (شرکت سیمان دشتستان)، کساپا (شرکت سایپا شیشه) و کگاز (شرکت شیشه و گاز) در روز چهارشنبه بیشترین افت  قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت صنایع مادیران (مادیرا)،شرکت پگاه فارس (غفارس) شرکت جنرال مکانیک (رنیک) و بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار چگونه بود

در معاملات چهارشنبه، ۵۱ نماد صف فروش داشتند و ۵۰ نماد در  صف‌ خرید بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت ۳ درصدی نسبت به روز کاری قبل به ۱۳۹ میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش ۲۳ درصدی به ۲۰۹ میلیارد تومان رسید.

پیش بینی بورس امروز ۱۲ اسفند

روز چهار‌شنبه شاخص‌ کل بورس تهران پس از ۴ روز رشد کرد تا در آخرین روز هفته روند نزولی اخیر متوقف شد.

در این روز نمادهای فولاد، شستا شپنا، شستا،کگل و شبندر بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

همچنین برای هفدهمین روز متوالی، شاهد خروج پول حقیقی از بورس بودیم. نماد فملی بیشترین خروج پول حقیقی را داشت و پس از فملی، نمادهای شستا، بپاس، آردینه و وپاسار در رتبه‌های بعدی بودند. در مقابل نمادهای فن افزار، سمگا، خودرو، فولاد و فزر بیشترین ورود سرمایه حقیقی را ثبت کردند.

روز چهارشنبه ارزش معاملات خرد نیز با کاهش ۷ درصدی نسبت به روز قبل به ۳ هزار و ۲۰ میلیارد تومان رسید که کمترین رقم در سال ۱۴۰۲ است.

بازار همچنان درگیر رکود معاملاتی و خروج سرمایه است. اما کاهش خروج سرمایه به رقم ۴ میلیارد تومان و نیز رشد شاخص، این امیدواری را ایجاد کرده که سنت رشد بازار در هفته‌های پایانی سال مانند سال‌های گذشته تکرار شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا