بازارطلا و ارز

آیا قیمت طلا تا پایان سال ۱۴۰۲ گران میشود؟

نادر بذر افشان، رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: با توجه به نواسانات بازار جهان احتمال روند افزایش قیمت  سکه و طلا در آخرین ماه سال ۱۴۰۲ وجود دارد

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران توضیح داد که مردم منتظر کاهش نرخ قیمت نباشند، همچنین ادامه داد: قیمت‌ها روند ثبات نسبی خود را در طی یک ماه گذشته طی کرده است و با این وجود احتمال کاهش قیمت‌ها بسیار کم است.

نادر بذرافشان افزود: امکان دارد با نوسانات بازار جهانی، قیمت ارز و همچنین تشدید تقاضا در اسفند ماه، با افزایش قیمت روبه رو شویم.بذرافشان ادامه داد: خبر عرضه سکه‌های بدون تاریخ اوج گیری قیمت‌ها را متوقف کرد و حتی کمی نیز باعث کاهش قیمت‌ها شد.

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت:هرچند که اطلاع رسانی شد سکه‌های بدون تاریخ از ۱۳ اسفند در مرکز مبادله طلا و ارز عرضه خواهد شد، اما شرایط عرضه، مقدار و همچنین قیمت آن هنوز اعلام نشده است. هر چند این خبر نسبتا تاثیرگذار بود و باعث شد قیمت ها نزولی شود، اما چون نحوه عملیاتی عرضه اعلام نشد بازار بازتاب جدی نداشت. اگر این شرایط اعلام شود در نزولی شدن قیمت می‌تواند بسیارمهم باشد.

وی در پایان صحبت های خود اشاره کرد که وضعیت تقاضا تغییری نکرده است اما امیدواریم هستیم در اسفند شرایط این صنعت که دچار آسیب دیدگی شده تغییر کند و رونق به بازار طلا بازگردد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا