موبایل

شیائومی ۱۵ اولترا؛دوربین قدرتمندتر و زوم فوق العاده

اگرچه شیائومی ۱۴ اولترا به تازگی در فوریه ۲۰۲۴ (بهمن ۱۴۰۲)  عرضه شده و به عنوان یکی از بهترین دوربین‌های موجود در گوشی‌های هوشمند شناخته می‌شود، زمزمه‌هایی از جانشین آن یعنی شیائومی ۱۵ اولترا به گوش می‌رسد.

طبق گفته‌های Digital Chat Station، افشاگر معروف Weibo، این گوشی پریمیوم شیائومی همچنان از چهار دوربین پشتی، از جمله دو دوربین تله‌فوتو بهره خواهد برد. این موضوع نشان می‌دهد که با شیائومی ۱۵ اولترا طرفیم، چرا که مدل قبلی آن، ۱۴ اولترا، به دوربینی چهارگانه با دو لنز تله‌فوتو مجهز بود، در حالی که ۱۴ و ۱۴ پرو تنها از سیستم‌های دوربین سه‌گانه استفاده می‌کنند.

افشاگر مذکور مدعی است که در محدوده ۱۰ تا ۳۰ برابر زوم شاهد عملکرد بهتری خواهیم بود که نشان‌دهنده ارتقای کیفیت تصویر و دیگر پیشرفت‌ها در این محدوده است. با این حال، در اظهارات بعدی خود خاطرنشان کرد که این دستگاه همچنان از دوربین پریسکوپ ~۵ برابر استفاده می‌کند.

بنابراین، ممکن است آنهایی که انتظار لنز پریسکوپ اختصاصی ۱۰ برابر را داشتند، ناامید شوند.

با توجه به اینکه راب تریگز، از همکاران ما، معتقد است که شیائومی ۱۴ اولترا “برخی از بهترین عکس‌های گرفته شده توسط یک گوشی هوشمند” را ثبت می‌کند، و عامر صدیقی، همکار دیگرمان، دوربین این گوشی را برتر از گلکسی اس ۲۴ اولترا می‌داند، بسیار مشتاقیم ببینیم شیائومی چگونه دوربین‌های ۱۵ اولترا را ارتقا خواهد داد.

شیائومی 15 اولترا؛دوربین قدرتمندتر و زوم فوق العاده
شیائومی ۱۵ اولترا، دوربین قدرتمندتر و زوم بهبود یافته

با این حال، راب از پردازش تهاجمی تصویر در محدوده‌های زوم بالاتر انتقاد کرد و عمر باتری و bloatware (نرم‌افزارهای از پیش نصب شده ناخواسته) را نیز از نقاط ضعف این گوشی عنوان کرد. عامر نیز از عملکرد زوم هوش مصنوعی دوربین در برخورد با افراد ناراضی بود.

لذا امیدواریم شیائومی در ۱۵ اولترا به این مشکلات رسیدگی کند.

مشخصات احتمالی شیائومی ۱۵ اولترا:

دوربین چهارگانه پشتی با دو دوربین تله‌فوتو

بهبود عملکرد زوم در محدوده ۱۰ تا ۳۰ برابر

دوربین پریسکوپ ۵ برابر

پردازنده قدرتمندتر

عمر باتری بهتر

کاهش bloatware

بهبود عملکرد زوم هوش مصنوعی

هنوز تاریخ عرضه یا قیمت رسمی شیائومی ۱۵ اولترا مشخص نشده است.

ما اخبار و اطلاعات بیشتری را در مورد این گوشی هوشمند، به محض انتشار، به شما ارائه خواهیم داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا