موبایل

گلکسی S26 سامسونگ با پردازنده‌ای قوی رونمایی می‌شود

طبق گزارش‌ها، سامسونگ قصد دارد سری گلکسی S26 را به عنوان اولین گوشی‌های مجهز به تراشه‌ی دو نانومتری، زودتر از هر شرکت دیگری به بازار عرضه کند.

این شرکت در حال توسعه‌ی فناوری لیتوگرافی دو نانومتری خود است و امیدوار است با پیشی گرفتن از TSMC، به اولین عرضه‌کننده‌ی تراشه‌های دو نانومتری تبدیل شود.

گفته می‌شود سامسونگ اولین سفارش تولید تراشه‌ی دو نانومتری را از یک شرکت ژاپنی به نام Preferred Networks (PFN) دریافت کرده است.

انتظار می‌رود پروژه‌ی لیتوگرافی دو نانومتری سامسونگ (با نام داخلی Tethys) در سال ۲۰۲۵ برای تولید انبوه آماده شود و احتمالاً پردازنده‌ی اگزینوس ۲۶۰۰ اولین محصول نهایی آن باشد. این پردازنده در سری گلکسی S26 مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

گلکسی S26 سامسونگ با پردازنده‌ای قوی رونمایی می‌شود
گلکسی S26 سامسونگ با پردازنده‌ای فوق پیشرفته.

منابع آگاه می‌گویند سامسونگ هنوز در تلاش است تا چالش تولید تراشه‌ای کم‌مصرف و در عین حال قدرتمند را پشت سر بگذارد. به همین دلیل، گوشی‌های تاشدنی این شرکت در سال ۲۰۲۴ احتمالاً با تراشه‌ی اسنپدراگون عرضه خواهند شد.

بازگشت به سیاست استفاده از دو مدل تراشه در سری گلکسی S24 نشان می‌دهد که سامسونگ به دنبال کاهش هزینه‌ها است و تمایل دارد تا جای ممکن از تراشه‌های اختصاصی خود استفاده کند. با این حال، هنوز مشخص نیست که سری گلکسی S26 در کدام بازارها به تراشه‌ی اختصاصی سامسونگ مجهز خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا