بازار

مینی کامپیوترهای مناسب برای توسعه‌دهندگان و برنامه‌نویسان: بهترین گزینه‌ها

مینی کامپیوترها یا همان کامپیوترهای کوچک محصولات بسیار جذابی هستند که کمترین فضا را به روی میز کار شما اشغال می‌کنند و شما می‌توانید آن‌ها را به راحتی به دنبال خود داشته باشید. مینی کامپیوتر در واقع یک کیس کامل است و تنها به یک مانیتور و برق برای کار کردن نیاز دارد و کل قطعات لازم در بدنه‌ای بسیار کوچک قرار داده می‌شود.

در ادامه این مطلب قصد داریم به بهترین مینی کامپیوتر برای توسعه‌دهندگان بپردازیم و گزینه‌های خوب برای خرید را به شما معرفی کنیم. کامپیوتر مناسب افراد دولوپر باید پردازنده مرکزی قوی داشته باشد و از میزان رم کافی نیز بهره ببرد.

مینی کامپیوتر اینتل مدل NUC i7 1360P 64GB 2TB

مینی کامپیوتر

بدون شک برند اینتل را به دلیل پردازنده‌های مرکزی مشهور آن می‌شناسید، پردازنده‌هایی که سال‌هاست در دنیای کامپیوترها مورد استفاده قرار می‌گیرند. اینتل در زمینه ساخت مینی کامپیوتر نیز فعالیت می‌کند و مدل‌های متنوعی دارد. یکی از محصولاتی که می‌تواند برای برنامه نویس‌ها و توسعه دهندگان نیز جذاب باشد همین مینی کامپیوتر اینتل مدل NUC i7 1360P 64GB 2TB است.

این محصول از پردازنده مرکزی نسل ۱۳ شرکت اینتل با نام Core i7 1360P استفاده می‌کند و ۶۴ گیگابایت نیز رم دارد. این مجموعه با ۲ ترابایت حافظه SSD تکمیل می‌شود و طبق انتظار خبری از GPU مجزا نیست. پردازنده مرکزی این مدل عملکرد بسیار خوبی دارد و به همین جهت قطعا این مدل جزو بهترین مینی کامپیوتر برای توسعه‌دهندگان قرار می‌گیرد.

مینی کامپیوتر اینتل از نظر تنوع پورت نیز محصولی بسیار خوب است و چهار درگاه USB-A، دو درگاه USB-C، جک ۳٫۵ میلی‌متری، دو پورت HDMI و یک درگاه LAN است. ناگفته نماند که این مدل دارای ابعادی برابر با ۱۱۷ در ۱۱۲ در ۳۷ است.

مک مینی M2 اپل

به طور کلی محصولات برند اپل را به کیفیت بالا و البته قیمت بالا می‌شناسیم، ولی به شکل عجیبی مفهوم قیمت بالا برای مک مینی‌های اپل صدق نمی‌کند و اتفاقا این کامپیوتر‌های کوچک دارای ارزش خرید بالایی هستند و به نسبت قیمت مشخصات بسیار جذابی را در اختیار قرار می‌دهند. این دستگاه ۱٫۱۸ کیلوگرم وزن دارد و ابعاد آن نیز به ۱۹۷ در ۱۹۷ در ۳۵٫۸ میلی‌متر محدود می‌شود.

در دل مک مینی تراشه M2 اپل با ۸ هسته CPU و ۱۰ هسته GPU قرار گرفته و ۲۵۶ گیگابایت SSD و ۸ گیگابایت رم (در نسخه پایه) این بخش را کامل می‌کند. این تراشه توان بسیار خوبی دارد و از نظر پایداری هم عالی عمل می‌کند. همچنین عملکرد چیپست اختصاصی اپل در کنار سیستم عامل این سازنده آمریکایی عملکردی تحسین برانگیز را برای مک مینی به ارمغان می‌آورد و قطعا برای برنامه نویسی نیز می‌توانید به روی آن حساب باز کنید.

مینی کامپیوتر

مک مینی M2 از درگاه‌هایی چون دو پورت USB-A، دو پورت Thunderbolt 4، یک پورت اترنت، یک پورت HDMI و جک ۳٫۵ میلی‌متری صدا بهره می‌‌برد و بعید است که شما با مشکل خاصی مواجه شوید، حداقل می‌توان ادعا کرد که گزینه‌های پیش روی شما در مقایسه با مک بوک‌های ایر خود اپل قطعا بیشتر و متنوع‌تر است.

یکی از جذابیت‌های مک مینی این است که شما می‌توانید از آیپد خود در نقش صفحه نمایش این محصول استفاده کنید.

مینی کامپیوتر ام اس آی مدل Cubi 5 12M i3 1215u 8GB 500GB

اگر بودجه محدودی دارید و در عین حال مینی کامپیوتر برای توسعه‌دهندگان می‌خواهید، این مدل از MSI می‌تواند انتخاب خوبی برای شما باشد. در نظر داشته باشید که قیمت مانیتور هم به هزینه مینی کامپیوتر شما اضافه می‌شود، مگر این که از قبل مانیتور در خانه داشته باشید (یا هر نوع وسیله‌ای برای نمایش محتوا).

وزن این محصول برابر با ۱٫۴ کیلوگرم و ابعاد آن برابر با ۱۲۴ در ۱۲۴ در ۵۳٫۷ میلی‌متر است. سازنده تایوانی در بخش CPU از اینتل نسل ۱۲ کمک گرفته و به سراغ Core i3 1215U با ۶ هسته و ۱۰ رشته رفته است. این CPU قطعا در بین بهترین‌ها نیست ولی به نسبت قیمت عملکرد مناسبی دارد و می‌تواند از پس نیازهای یک توسعه دهنده نیز بربیاید (البته که در حالت پیشرفته).

بخش سخت افزار با ۵۰۰ گیگابایت SSD و البته ۸ گیگابایت رم تکمیل می‌شود. در بخش پشتی این مینی کامیپوتر درگاه‌هایی چون دو پورت USB-A، یک پورت HDMI، یک پورت Display و دو پورت اترنت دیده می‌شود. در سمت دیگر هم یک پورت USB-C، دو پورت USB-A دیگر و البته جک ۳٫۵ میلی‌متری دیده می‌شود.

جمع بندی

مینی‌ کامپیوترها به نسبت کامپیوترهای all in one می‌توانند گزینه‌های بهتری برای خرید باشند؛ چرا که شما هزینه کمتری می‌پردازید و خودتان می‌توانید در ادامه طبق سلیقه مانیتور خریداری کنید یا حتی از مانیتور موجود در خانه کمک بگیرید. با خرید مینی کامپیوتر شما صرفا هزینه کیس را می‌پردازید، آن هم در قالبی بسیار کوچک و قابل حمل.

در این مطلب سه مدل مینی کامپیوتر به شما معرفی کردیم که بسته به نیاز و البته بودجه می‌تواند گزینه خوبی برای شما باشد. اگر محدودیت بودجه ندارید و ویندوز را ترجیح می‌دهید گزینه اول و اگر به سیستم عامل مک تمایل دارید گزینه دوم را انتخاب کنید و در نهایت در صورت داشتن بودجه کم به سراغ آخرین مورد از MSI بروید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا